Noticias

Air Andorra manté l’interès a operar a l’aeroport de la Seu


Diari d’Andorra Dilluns, 26 de gener del 2015

Air Andorra manté l’interès a operar a l’aeroport de la Seu
La companyia indica que hi ha empresaris andorrans que volen invertir
L’aerolínia espanyola assegura que a final de març o inici d’abril podrà començar a oferir la ruta la Seu-Barcelona, de la qual començarà a vendre bitllets els pròxims dies.

GERARD DEL CASTILLO
Andorra la Vella
Air Andorra continua interessada a operar des de l’aeroport d’Andorra-la Seu d’Urgell i en els seus plans hi ha iniciar els vols entre la capital de l’Alt Urgell i Barcelona a final de març o inici d’abril.
Fonts de la companyia van assegurar al Diari que a final d’aquest mes, o com a molt tard els primers dies de febrer, el motor de compres de passatges de la pàgina web d’Air Andorra ja estarà operatiu. Un cop es comencin a
vendre els primers bitllets, la companyia considera que en un termini de dos mesos ja haurà aconseguit omplir prou els avions perquè sigui rendible la línia, i podrà començar a operar des de l’aeroport de la Seu.
Des de l’empresa es comença a veure amb més confiança l’obertura als vols comercials de la infraestructura i fins i tot parlen de l’interès d’empresaris andorrans per invertir en la companyia. De moment no volen donar noms,
però sí que asseguren que “són empresaris importants del Principat”.
Fins i tot, assenyalen que aquests empresaris estarien negociant per tancar una reunió entre els responsables d’Air Andorra i el cap de Govern per intentar apropar posicions. Concretament, segons van assenyalar les mateixes fonts, el que es vol és aconseguir el suport de l’executiu per a una companyia que “és l’única interessada a fer vols regulars a l’aeroport i l’única que porta la destinació Andorra en el seu nom”

ESTÍMULS ECONÒMICS
En aquesta hipotètica reunió amb el cap de Govern, l’aerolínia buscaria també un canvi en el protocol d’entesa per a la cogestió i la promoció de l’aeroport signat pels executius andorrà i català.
Segons el text, Andorra destinarà cada any –i almenys durant els pròxims cinc exercicis– dotze euros per a cadascun dels primers 5.000 passatgers que utilitzin aquesta infraestructura aeroportuària.
A partir del passatger 5.001, la xifra a pagar es reduirà a 6 euros per bitllet venut.
Des de la companyia consideren que seria preferible que en comptes de reduir la bonificació en sis euros, la xifra fos superior als dotze euros per passatger.
Fonts de l’empresa asseguren que aquest increment serviria d’estímul per a les aerolínies, que buscarien portar més passatgers a l’aeroport d’Andorra-La Seu, ja que els sortiria més rendible omplir els avions. “Tot i que són
avions de només 65 passatgers, has de tenir entre el 75 i el 80% de les places ocupades perquè el vol surti a compte”, van assenyalar.

RUTA GIRONA-MADRID
D’altra banda, des d’Air Andorra es va assegurar que a partir del mes de març la companyia començarà a operar des de l’aeroport de Girona-Costa Brava oferint una ruta entre la ciutat catalanai Madrid.
Ho farà sota el nom d’Air Andorra, ja que continuen pensant que el seu emplaçament natural és l’aeroport de la Seu d’Urgell. “Degut al retard hem hagut de buscar alternatives, ho teníem tot a punt i cada mes que passa sense fer res són
300.000 euros que perds”, va assenyalar l’empresa.
Segons aquestes fonts, l’aerolínia compta amb tots els permisos per operar a Girona, i fins i tot ja hauria reservat a Aena (la gestora dels aeroports espanyols) els slots (els horaris de sortida i arribada) de la ruta Girona-Madrid.